اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

فصل وداع یاران | پایان دوران فوتبالیست‌های باتجربه

  • کد خبر: ۱۷۴۵۴۲
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
فصل وداع یاران | پایان دوران فوتبالیست‌های باتجربه
نگاهی به اسطوره‌هایی که تابستان امسال از باشگاه‌های خود جدا شدند.

با شروع نقل‌وانتقالات تابستانی این فصل لیگ‌های اروپایی و در روز‌های گذشته شاهد بودیم که بازیکنانی با سابقه بیش از یک دهه حضور در یک تیم، مجبور به ترک باشگاه‌هایشان شده‌اند؛ کاپیتان‌هایی که بدون شک دل‌کندن از تیمی که نزدیک به یک‌دهه در آن بازی کرده‌اند، برایشان کار آسانی نبوده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که تابستان امسال بیشتر از هر زمان دیگری شاهد این نوع جدایی‌ها بودیم و باتوجه‌به ادامه‌داشتن پنجره نقل‌وانتقالات، هنوز هم ممکن است به تعداد جدایی‌های بازیکنان باتجربه از باشگاه‌های بزرگ اضافه شود.

پایان کار شماره‌یک‌های منچستر و لندن

داوید دخیا دوازده سال در منچستریونایتد بود. فرگوسن شخصا برای دیدار و مذاکره با او تیم را رها کرد و به اسپانیا رفت. این سومین غیبت سرالکس در کل تاریخ مربیگری‌اش بود. منچستری‌ها یک‌بار قرار بود دخیا را با ناواس معاوضه کنند، اما این انتقال را تا آخرین ثانیه عقب انداختند تا از لحاظ قانونی امکان آن فراهم نشود.

دخیا فصل پیش اشتباهاتی داشت، اما مهارهایش زیاد بود و دستکش طلایی بهترین دروازه‌بان لیگ‌برتر را هم به‌خاطر کلین‌شیت‌هایش گرفت. اما او حالا به‌عنوان بازیکن آزاد اولدترافورد را ترک می‌کند. در لندن هم هوگو لوریس به دوران یازده‌ساله حضورش در تاتنهام پایان داد. او هم مثل دخیا هنوز تیم جدیدش را معرفی نکرده است. لوریس بدون جام این باشگاه را ترک می‌کند؛ مثل همه بازیکنان تاتنهام. صعود به فینال لیگ قهرمانان‌۲۰۱۹ همراه با تاتنهام، بهترین افتخار لوریس در تیم لندنی به‌حساب می‌آید.

انتقال بنزما با بی‌مهری رئال

بنزما هم‌زمان با کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۹ به سانتیاگوبرنابئو آمد و در همه این سال‌ها از حمایت رئیس باشگاه رئال‌مادرید برخوردار بود. باشگاه برای او در خط حمله رقیبی نتراشید تا اینکه این فرانسوی سرانجام در سال گذشته توپ طلای اروپا را برد. بنزما همواره بدون هیچ حاشیه‌ای قراردادش را با کمترین دستمزد تمدید می‌کرد، اما پیشنهاد آخر باشگاه صبر او را لبریز کرد؛ پیشنهاد یک‌ساله بود با همان حقوق قبلی؛ بنابراین حالا وقت رفتن به الاتحاد عربستان بود.

کاپیتان‌های بارسا در راه آمریکا

دو بازیکن باسابقه بارسلونا روی هم ۲۶ سال در بارسلونا سابقه داشتند؛ بوسکتس پانزده و آلبا یازده سال. بوسکتس قراردادش به پایان رسیده بود و به‌عنوان بازیکن آزاد به مسی در اینترمایامی پیوست، اما آلبا قرارداد داشت و با باشگاه توافق کرد قراردادش فسخ شود. او هنوز تیم آینده‌اش را معرفی نکرده است. بارسلونا با صرفه‌جویی حقوق این دو بازیکن توانست نفسی بکشد و سالی حدود ۳۰ میلیون یورو پس‌انداز کند تا بتواند قرارداد بازیکنان جدیدش را به ثبت برساند. این دو کاپیتان‌های اول و دوم تیم بودند و حالا جوان‌های این تیم باید جای خالی آن‌ها را پر کنند.

وداع کاپیتان‌های سیتی و آرسنال

گرانیت ژاکا سال ۲۰۱۶ از مونشن‌گلادباخ به لندن آمد و مدتی کاپیتان تیم شد تا اینکه هواداران یک‌بار او را هو کردند و ژاکا بازوبند را کنار گذاشت. در دو فصل گذشته زیرنظر اودگارد کاپیتان در ترکیب بازی کرد. در نهایت در آستانه سی‌ویک‌سالگی، توپچی‌ها را به مقصد بایرلورکوزن ترک کرد، چون با آمدن دکلان رایس ممکن بود دیگر در ترکیب ثابت توپچی‌ها حضور نداشته باشد.

ایلکای گوندوگان هم با درخشش در دورتموند منچسترسیتی شد. او که از سال ۲۰۱۶ به این باشگاه آمده بود، چند وقت پیش به‌عنوان کاپیتان سیتیزن‌ها جام لیگ‌قهرمانان را بالای سر برد. گوندوگان به هم‌تیمی سابقش در دورتموند یعنی لواندوفسکی در بارسلونا می‌پیوندد و امیدوار است در بارسا هم بتواند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

کوچ باتجربه‌ها از بندر لیورپول

باشگاه لیورپول اجازه داد فیرمینو پس از هشت سال این تیم را رایگان ترک کند و به الاهلی عربستان برود. جیمز میلنر نیز پس از هشت سال تیم را به مقصد برایتون ترک کرد. دو بازیکن باسابقه دیگر این تیم هم همین سرنوشت را در پیش خواهند گرفت، اما نه رایگان. لیورپول به فابینیو و هندرسون اجازه داده است با مشتریان خود مذاکره کنند. هندرسون از باشگاه الاتفاق عربستان پیشنهاد دارد و مشتری فابینیو هم از همین کشور است. جردن هندرسون با دوازده سال سابقه، کاپیتان تیم بود و فابینیو در سال ۲۰۱۸ از موناکو خریداری شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->